donderdag 7 april 2016

Zoo Duisburg

Afgelopen donderdag, 31 maart, ben ik met school op kamp naar Duitsland gegaan. Die middag gingen wij naar Zoo Duisdurg.

Normaal gesproken vind ik het wel leuk om naar een dierentuin te gaan, en dus had ik er deze keer ook zin in. Ik neem altijd mijn camera mee zodat ik weer foto's kan maken.

Ik heb ook erg leuke foto's kunnen maken, alleen viel de dierentuin heel erg tegen.
De dieren liepen er totaal niet vrolijk bij en sommigen zagen er ook niet uit. Zo vertoonden veel dieren allemaal stereotiep gedrag, dat betekend dat ze constant dezelfde handeling uitvoeren uit verveling. Dit was vooral te zien bij de olifanten, deze waren overigens ook erg mager.

Veel dieren zaten ook in té kleine hokken, zoals bijvoorbeeld de neushoorn en de zeehonden. Hier in Nederland zie je bijvoorbeeld de giraffen, zebra's en neushoorns in één hok. In Zoo Duisburg zitten deze allemaal apart. De zebra's zaten bijvoorbeeld ook met te veel dieren in één hok.

Voor mij was één bezoekje aan deze dierentuin wel genoeg. Ik denk niet dat ik ooit nog weer naar deze dierentuin ga.

Hieronder een aantal foto's:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten