maandag 25 mei 2015

Ribs & Blues Festival Raalte + Meet & Greet met Within Temptation!

In mijn vorige blogpost over de Theater Tour van Within Temptation vertelde ik al dat ik naar Ribs & Blues zou gaan, en afgelopen zaterdag (23 mei) was het eindelijk zo ver! De show werd geopend door Focus, waar ik zelf nog nooit van had gehoord en ik uit eindelijk ook niet zo geweldig vond.
Daarna kwam Candy Dulfer, en dat viel me uiteindelijk gelukkig nog mee! Ik had namelijk verwacht dat het alleen saxofoon zou zijn, maar er was ook een rapper bij en ze zong zelf ook nog. Op het einde deed ze een soort van medley van verschillende top 40 nummers waar een saxofoon in zat, zoals Thrift Shop van Macklemore en Watch Out For This van Major Lazer. Dat vond ik dan nog wel leuk!
Nadat de presentator de volgende pauze had aangekondigd begon de opbouw van Within Temptation! Het podium werd echt compleet verbouwd: Een compleet led scherm zo breed als het podium werd in delen het podium op geduwd en een grote HYDRA vlag werd opgehangen. Het drumstel van Mike, de keyboards van Martijn en de kleinere podia van Stefan en Ruud werden ook op hun plaats gezet. Nadat alles goed stond werden de lichten ingesteld. Dit was eigenlijk al een hele show vooraf!
En ja hoor het was 22:15 uur, de muziek en de lichten gingen uit en toen begon het concert! Onder groot applaus liepen eerst Martijn en Mike het podium op, gevolgd door Jeroen, Ruud en Stefan. Na een korte intro begon de show met Paradise (What About Us) ft. Tarja op het scherm.
En wat stond de muziek hard! Sharon had hier zelf duidelijk ook last van want ze gebaarde meerdere keren opzij en naar achter dat ze zichzelf blijkbaar niet goed kon horen. Dit werd gelukkig versteld en was ze voor ons ook beter te verstaan.
Na Paradise volgden Faster, In The Middle Of The Night en Edge Of The World. Het publiek ging echt helemaal los en je zag duidelijk aan de band dat ze dit leuk vonden! Sharon liet ons vaak meezingen en -klappen.
Tijdens de show vroeg ze aan het publiek: 'Wie komt er nu eigenlijk uit Raalte?' Waarbij er eigenlijk maar een aantal mensen hun hand op stak en begon te schreeuwen. Toen de vraag kwam; 'Wie komt er allemaal niet uit Raalte?' Begon bijna het hele publiek te schreeuwen! 'Aah' Zei ze; 'Het is dus toch niet alleen een buurtfeestje'. Ze bedankte ons dat we er allemaal waren en zei voor de grap; 'Moeten jullie niet naar het Songfestival kijken?'.
Stand My Ground, Dangerous en And We Run ft. Xzibit op het scherm werden gespeeld. Voor Covered by Roses vertelde Sharon dat het nog steeds een droom is die uit komt dat ze voor zulke volle zalen, en in dit geval een over volle tent, mogen staan. En dat wat onze dromen ook zijn dat we ze gewoon achterna moeten gaan! Carpe Diem!
The Cross en The Heart of Everything volgden en Sharon vertelde nog een stukje over de Theater Tour. 'Afgelopen maanden hebben we natuurlijk de Theater Tour gespeeld, en daarbij deden we ook een nummer akoestisch. Daarom doen we nu speciaal voor jullie nog een keer Sinead!'. Maar het wachten was op Ruud die maar niet terug kwam met zijn akoestische gitaar. Sharon grapte al; Moest je nu weer even snel een biertje drinken? We staan te wachten!'. Dat had hij uiteindelijk niet gedaan, hij kon namelijk zijn plectrum nergens vinden!
Sinead was afgelopen en de jongens wisselden weer snel van akoestische gitaar naar elektrisch. Sharon bedankte ons voor de laatste keer dat we er waren en kondigde ze het laatste nummer 'Mother Earth' aan.
Wat een show! Echt super! Ik zou met alle plezier weer gaan haha. Maar voor ons was het nog niet afgelopen! Want vorige maand heb ik samen met Ellen een Meet & Greet met de band gewonnen! Hoe gaaf is dat!? In de pauze tussen Focus en Candy Dulfer kwam ik Ellen al tegen en hebben we de rest van de avond al vast bij elkaar gestaan zodat we na de show direct naar achteren konden.
Omdat Within Temptation uiteindelijk een half uur langer speelde dan wat op de planning stond, wat voor ons natuurlijk geen probleem was, moesten we nog even wachten voordat we de band ook echt konden ontmoeten. We mochten al vast naar achteren en we hebben uiteindelijk nog een half uur gepraat met de mensen van de organisatie en de fotograaf van Ribs & Blues zelf.
Daar zaten we dan, tussen de kleedkamers van Candy Dulfer, Jett
Rebel, Focus en Within Temptation! We moesten nog even wachten op Sharon want ze was nog bezig in haar kleedkamer. Achteraf kwam ik er achter dat ze een promo aan het opnemen waren voor een optreden op een festival. Vriendin en make-up artiest Borka had namelijk een video geplaatst op Facebook waarbij te zien is dat Sharon en Ruud aan het stuntelen zijn om de naam van het festival uit te kunnen spreken.
Een promo opnemen is nog niet zo makkelijk
Toen ze daar mee klaar waren kwam Sharon en de rest van de band naar ons toe gelopen. Ze vroeg ons van alles. Bijvoorbeeld waar wij vandaan kwamen en of wij ze al eerder live hadden gezien. Het geklier was nog lang niet afgelopen toen ik begon over het Q-Hotel van Q-Music vorig jaar, want dit was de eerste keer dat ik ze live zag. Ruud had werkelijk geen idee waar wij het over hadden en bleef volhouden dat dat optreden een aantal jaar geleden was.

Ruud: Q-Music vorig jaar? Nee dat was niet vorig jaar! Dat is al veel langer geleden! Sharon: Nee joh dat was vorig jaar in dat hotel, 3 nummers akoestisch! Ruud: Huh? Nee dat was al veel eerder! Sharon: Ach joh daar was jij niet eens bij! Hou je mond maar! Dat deed Arno toen! Ruud: Oh.. ja nu weet ik het weer, toen had ik geen zin eeeeeh kon ik niet :P
Toen de groepsfoto's waren gemaakt ging eigenlijk iedereen al wel een beetje weer zijn eigen gang en bleven alleen Ruud, Sharon en Martijn even hangen. Ook vroeg ze ons of Ellen en ik elkaar al kenden voor de show. Waarbij we allebei antwoorden dat we elkaar nog nooit hadden ontmoet. Ruud en Martijn zeiden voor de grap; 'Nou dan heb je er nu een Facebook vriend bij! +1!'. Maar wij hadden elkaar al als vrienden toegevoegd. Sharon vroeg ook nog hoe wij deze Meet & Greet nou hadden gewonnen. 'Nou vanuit Ribs & Blues was deze actie en we hoefden alleen maar onder het bericht te zetten met wie we jullie graag zouden ontmoeten. Waarop Martijn zij; 'Nou dan hadden jullie vast het goede antwoord haha!'.
Ellen had een cd van Voyage en Within Temptation's eerste single Restless meegenomen om te laten signeren. Mike en Jeroen vonden Voyage erg interessant en Mike begon al te lachen tegen Jeroen; 'Kijk hier heb je nog haar!'. Ik zelf had Hydra, hun nieuwste cd, meegenomen om te laten signeren.
 Foto van Ellen zelf
Nog een laatste foto en toen was de Meet & Greet toch afgelopen.. Sharon heeft nog snel even iets ingesproken voor de radiozender die mijn neefje heeft, hij was helemaal blij! Het was erg gezellig om de band zo een keer te kunnen spreken, en ik moet zeggen dat we echt heel erg gelachen hebben. Vooral toen Sharon aan het smeren was met haar champagne; 'Aah neee mijn champagne! *Kijkt naar de grond :(* en toen Martijn begon te zingen 'By the rivers of.... maar uiteindelijk maakte niemand het af... fail!

We bedankten de band voor deze geweldige show en de Meet & Greet en moesten dan toch helaas weer naar huis.
Het was echt een super avond om nooit weer te vergeten! Vooral toen de moeder van Ellen tegen ons zij; Kijk de hele tent staat vol voor Within Temptation! En uit al die mensen mogen alleen jullie ze ontmoeten! Dat is natuurlijk wel even een moment om bij stil te staan want zoiets maak je waarschijnlijk maar 1 keer mee.
Ik heb trouwens nog 8 van de 12 nummers gefilmd dus mocht je die nog willen kijken klik dan hier

~ Lorena

*De foto's van de M&G zijn door Ribs & Blues zelf gemaakt de andere foto's zijn wel van mij tenzij anders aangegeven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten